„Ca parte a activității de cercetare și dezvoltare de la Centrul Național de Cercetare și Dezvoltare, au fost contractate încă 4 prototipuri IFV Borsuk”, a spus Krzysztof Platek, potrivit Defence24.
Într-un scut comunicat postat pe Twitter, Płatek a adăugat că testarea preliminară a prototipului existent este aproape de finalizare.
W ramach pracy badawczo-rozwojowej w NCBR zakontraktowane zostały 4 dodatkowe prototypy BWP #Borsuk. Badania wstępne istniejącego prototypu są na ukończeniu. Niebawem rozpoczną się badania kwalifikacyjne, a po ich zakończeniu negocjacje na dostawy wozów seryjnych. pic.twitter.com/3kTmOthQjz
— Krzysztof Płatek (@krzysztof_atek) April 27, 2022
„Vor începe în curând testele de calificare, iar apoi vor începe negocierile privind furnizarea de vehicule”, a spus Krzysztof Platek pe Twitter.
Borsuk este rezultatul unui program militar implementat din 2014 de compania poloneză Huta Stalowa Wola și partenerii săi, iar primul prototip a fost prezentat în 2018 și de atunci este supus mai multor etape de testare.
În toamna anului 2020, pe IFV-ul Borsuk a fost testat o turelă fără pilot – controlată de la distanţa – care va putea, de asemenea, să echipeze transportoarele blindate Rosomaks.
O serie completă de teste a început în 2020 - testele preliminare s-au încheiat în 2021 – sfârșitul certificarii vehicului Borsuk este planificat pentru acest an. În 2023, primele 14 vehicule de serie Borsuk vor fi preluate de Forțele Armate Poloneze.
Borsuk este un vehicul de luptă pentru infanterie de nouă generație, destinat să înlocuiască vehicule BWP-1 - vechi de mai bine de jumătate de secol. Borsuk are un echipaj format din 3 persoane și poate transporta alţi 6 militari.
IFV-ul amfibiu Borsuk este echipat cu o stație de arme comandată de la distanță ZSSW-30, dezvoltată în comun de companiile poloneze WB Electronics și HSW.
Armamentul principal al acestei turele constă dintr-un tun automat Mk44 BUSHMASTER II de 30 mm, o mitralieră coaxială de 7,62 mm model UKM-2000 și două lansatoare de rachete antitanc SPIKE-LR montate pe partea dreaptă a turelei.
Viteza vehiculului este impresionantă, ajungând la 80 km / h pe un drum asfaltat. IFV-ul Borsuk este bazat pe un nou șasiu pe șenile dezvoltat de industria de apărare poloneză, având motorul amplasat în față, turela în mijloc și compartimentul dedicat echipajului este amplasat în spate.
Coca și turela vor oferi un nivel ridicat de protecție împotriva amenințărilor balistice, precum și a RPG-urilor și a dispozitivelor explozive improvizate.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News