Sursa, care a dorit să își păstreze anonimatul, susține că marina rusă are în vedere dezafectarea prematură a singurului său portavion, după ce docul uscat plutitor PD-50, în care se afla vasul, s-a scufundat.
Anul trecut, un doc uscat plutitor în care se afla vasul Amiral Kuznetsov, s-a scufundat în urma unei defecțiuni a alimentării cu energie electrică, cauzând căderea unei macarale pe puntea portavionului. Mai mulți muncitori de la atelierul de reparații a ambarcațiunii militare au fost răniți in același incident. În plus, puntea de decolare / aterizare a navei a fost grav avariată, apărând o gaură de 4 × 5 metri.
În prezent, cel mai mare vas de suprafață al marinei rusești își așteaptă soarta lângă șantierul naval de reparații numărul 35 din Golful Kola, lângă Murmansk. Rusia nu dispune de un înlocuitor adecvat pentru docul PD-50 construit în Suedia în anul 1980, la comanda marinei sovietice. De-a lungul ultimelor decenii, Amiral Kuznetsov a trecut prin mai multe incendii, reduceri bugetare, inclusiv accidente care au dus la distrugerea cazanelor cu abur.
Este atât de nesigur încât s-a luat decizia ca un remorcher să se afle pe urmele sale de fiecare dată când efectuează o călătorie mai lungă.
Admiral Kuznețov este nava amiral a flotei rusești și singurul portavion din dotarea marinei, iar conform catalogării interne este un crucișător greu purtător de avioane. A intrat în serviciu în 1991.
De-a lungul timpului a purtat mai multe nume: Riga, Leonid Brejnev, Tbilisi, fiind în cele din urmă botezat după amiralul flotei URSS, Nikolai Gherasimovici Kuznețov.
Este prima navă de acest fel, care a dat și numele clasei: clasa Kuznețov. Cea de a doua navă din această clasă a fost Varyag, care după dezmembrarea Uniunii Sovietice a ajuns în posesia Ucrainei, care apoi a vândut-o Chinei pentru a fi transformată în hotel plutitor.
În 1997 a intrat în reparații capitale, întorcându-se în serviciu în 1998. În ciuda problemelor tehnice, oficialii ruși vor ca portavionul Kuznețov să rămână în serviciu până cel puțin în anul 2030.
Admiral Kuznețov are o lungime de 302,3 metri, are un deplasament de 58.000 de tone și un echipaj de 2.626 de oameni. La bordul navei încap 26 de aparate de zbor - 13 avioane Su-33, 2 Su-25 UTG și 11 elicoptere. Kuznețov este propulsat de opt motoare diesel care dezvoltă 200.000 de cai-putere, se deplasează cu o viteză de până la 54 km/h și are o autonomie de 15.700 de kilometri.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News