Scopul principal al avionului este de a fi folosit ca banc de testare hipersonic și platformă experimentală pentru cercetarea științifică și legată de apărare. Într-o funcție secundară, aeronava ar putea fi folosită ca avion spațial capabil să lanseze sateliți.
Propramul de dezvoltare a avionului spațial prevede ca un prototip complet reutilizabil să fie realizat până în 2028. Acesta ar urma să ducă în spațiu încărcături de până la 1.000 de kilograme, potrivit unui purtător de cuvânt al companiei. Alternativ, aeronava ar putea fi folosită și pentru misiuni de recunoaștere la altitudini atmosferice sau în afara atmosferei.
Conceptul avionului, cu caracteristici de superioare privind raportul masă utilă/masă totală, se bazează pe folosirea la decolare a unui motor cu reacție și pe pornirea ulterioară, în zbor, a unui motor de rachetă foarte avansat tehnologic - din clasa aerospike, pentru a accelera aeronava la viteze hipersonice peste Mach 5.
Compania adoptă o abordare iterativă pentru dezvoltarea avionului spațial și realizează modele din ce în ce mai mari. Potrivit purtătorului de cuvânt, cel mai mare model folosit până acum are aproximativ cinci metri lungime și cântărește 240 de kilograme. Până la sfârșitul lui 2025, este de așteptat să fie lansată o aeronavă cu o lungime de opt metri și o masă de 1,5 până la 2 tone.
Pe 29 octombrie 2024, compania POLARIS Raumflugzeuge a efectuat prima pornire în zbor din istorie a unui motor aerospike. Evenimentul a avut loc deasupra Mării Baltice iar prototipul a decolat din Peenemünde, unde au fost dezvoltate celebrele rachete V-2.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News