Publicitate
După cum a precizat Lecornu, acestea variază de la simple mesaje de amenințare și până la încercări de a interfera cu patrulele efectuate în spațiile aeriene și maritime internaționale liber accesibile.
Pe 22 feruarie, Lecornu a dat un exemplu concret de amenințare cu doborârea avioanelor franceze din partea controlorilor ruși de trafic aerian. Ulterior, Statul major al armatei franceze a precizat că incidentul menționat de ministru s-a produs în noiembrie 2023 și este vorba despre o aeronavă AWACS de tip E-3F, care desfășura o misiune specifică în zona Mării Negre.
“A avut loc un schimb de comunicații radio foarte agresiv”, a explicat ministrul, subliniind caracterul fără precedent al acestei tentative de intimidare.
Potrivit precizărilor sale, interacțiunile agresive pot lua diferite forme, de la comportamentul neprofesional al piloților ruși față de patrulele aeriene franceze, cum a fost cazul întâlnirii dintre două avioane de vânătoare Rafale cu o aeronavă Su-35 la granița siriano-irakiană din iulie 2023, până la întrebuințarea mijloacelor de război electronic împotriva navelor marinei franceze (referitor la incidentul navei de cercetare Dupuy de Lome din anul 2020).
Rușii au mers mai departe cu agresiunea și au încercat să orbească piloții unor elicoptere ale Franței
Elicoptere franceze de tip NH-90 Caiman, ale Forțelor Navale Franceze. Foto: Marina din Franța
În cadrul unei audieri în Adunarea Națională, pe 27 februarie, Lecornu a dat un nou exemplu.
“Rușii au încercat să ne orbească piloții unor elicoptere care operau de pe fregate. Rusia a avut o poziție agresivă și provocatoare”, a spus ministrul în parlament.
După cum a scris presa franceză care l-a citat pe ministru, se pare că este vorba despre impactul asupra piloților de pe elicopterele NH-90 Caiman sau AS565 Panther.
“Această practică depășește amenințările și comunicațiile radio agresive, deoarece afectează integritatea fizică a echipajului. Când sunt utilizate sisteme de vedere pe timp de noapte, lumina puternică poate cauza orbirea temporară a pilotului”, a menționat Lecornu.
În replică la declarațiile ministrului francez al apărării, propaganda rusă încearcă să justifice comportamentul agresiv al forțelor ruse. Portalul de propagandă Topwar a semnalat faptul că presa locală și publicul francez ar trebui să se întrebe ce face aviația țării lor în Marea Neagră și dacă nu cumva participă la misiuni de luptă, direcționând armata ucraineană către țintele rusești.
În același timp, aceasta a precizat că nu este clar despre ce fel de elicoptere de punte este vorba în declarațiile ministrului francez, având în vedere faptul că accesul în Marea Neagră este interzis pentru navele de luptă ale statelor neriverane.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News