Potrivit surselor de monitorizare a aviației de pe conturi de Twitter și Telegram, avioane de cercetare din Italia și SUA (Gulfstream G550 și P-8A Poseidon) au evoluat în zona litoralului românesc de la Marea Neagră.
În același timp, deasupra apelor neutre ale Mării Negre s-au aflat o dronă americană de cercetare strategică RQ-4B Global Hawk, precum și un avion britanic de cercetare radioelectronică RC-135W Rivet Joint, care a fost escortat de două avioane de vânătoare Typhoon.
Avionul de cercetare radioelectronică de tip Gulfstream G550 CAEW aparținând Forțelor Aeriene ale Italiei a decolat de pe aerodromul Mihail Kogălniceanu de lângă Constanța. Aeronava, cu numărul de înregistrare MM62293 și indicativul radio PERSEO71, a evoluat într-un raion din sud-estul României, situat între Tulcea și Constanța. Aceasta a zburat la o altitudine de aproximativ 12.500 de metri.
Avionul de patrulare antisubmarin Boeing P-8A Poseidon din cadrul Forțelor Navale ale SUA a decolat de la Baza Aeriană Sigonella de pe Insula Sicilia (Italia).
Aeronava americană a zburat la o altitudine de aproximativ 9.150 de metri. Aceasta a evoluat aproape în aceeași zonă ca și avionul italian de cercetare, acoperind un raion situat între Babadag și Neptun.
Drona de cercetare strategică Northrop Grumann RQ-4B Global Hawk aparținând Forțelor Aeriene ale SUA a decolat de la Baza Aeriană Sigonella de pe Insula Sicilia (Italia).
Aceasta a ieșit deasupra Mării Negre de pe teritoriul Bulgariei. Aparatul de zbor fără pilot, cu numărul de înregistrare 10-2045 și indicativul radio FORTE10, a evoluat la o altitudine de aproximativ 15.700 de metri. Acesta a evoluat în raionul obișnuit din centrul Mării Negre, la aproximativ 125 de kilometri sud de Peninsula Crimeea.
În sfârșit, misiunea britanică din zona Mării Negre a implicat un avion de cercetare radioelectronică Boeing RC-135W Rivet Joint. Aeronava, cu numărul de înregistrare ZZ664 și indicativul radio RRR7203, a evoluat la o altitudine de aproximativ 10.000 de metri. Ca de obicei, acesta s-a deplasat într-o zonă similară cu cea a dronei americane din jumătatea Mării Negre.
Avionul de cercetare a fost escortat de două avioane de vânătoare de tip Eurofighter Typhoon din cadrul Forțelor Aeriene ale Marii Britanii. Aeronavele, cu numerele de înregistrare ZK327 și ZK349 și cu indicativele radio DREAD011 și DREAD012, au evoluat la o altitudine de aproximativ 9.500 de metri.
Acțiunile avioanelor britanice au fost asigurate de un avion-cisternă Airbus KC-2 Voyager. Aeronava, cu numărul de înregistrare ZZ343 și indicativul radio KAYAK31, a decolat de la Baza Aeriană Akrotiri de pe Insula Creta (Grecia), la fel ca și cele două avioane de vânătoare britanice.
Rușii se tem că misiunile ISR anunță atacuri în Crimeea ocupată
Misiunile de tip ISR (Intelligence, Surveillance, Reconnaissance) îndeplinite de mijloacele de cercetare ale NATO în zona litoralului românesc și deasupra apelor neutre ale Mării Negre au vizat, probabil, situația prezenței militare rusești în regiune. Bloggerul și analistul militar rus Yuri Podolyaka susține că, de regulă, intensificarea acțiunilor de culegere de informații de către mijloacele de cercetare ale NATO din zona Mării Negre precede executarea unor atacuri cu drone ale armatei ucrainene asupra Peninsulei Crimeea.
Dacă acest lucru se va confirma rămâne de văzut în orele și zilele următoare. Însă, trebuie precizat faptul că, în ultima perioadă, partea ucraineană a folosit în mod curent drone pentru a ataca facilitățile rusești din Peninsula Crimeea.
Recent, reprezentanții ruși au anunțat că au fost doborâte nu mai puțin de 10 drone ucrainene, care acționau dinspre mare.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News