Publicitate
După cum au informat reprezentanții ministerului, din echipajul navei făceau parte 16 marinari ruși, din care 14 au fost salvați și deplasați în localitatea spaniolă Cartagena, iar doi sunt dați dispăruți.
Potrivit presei ruse, incidentul s-a produs luni, 23 decembrie, în partea de vest a Mării Mediterane, între localitățile Aguilas (Spania) și Oran (Algeria).
Trebuie precizat faptul că Ursa Major era nava amiral și cel mai mare cargou al flotei societății Oboronlogistica aparținând Ministerului rus al Apărării. Aceasta era destinată pentru transportul de mărfuri din diferite clase: generale (inclusiv supradimensionate), containere și echipamente rulante (autoturisme, autocamioane, etc). Pierderea unei astfel de nave va avea, fără îndoială, un impact negativ asupra operațiunilor companiei.
Pe 20 decembrie, societatea din care făcea parte nava postase pe site-ul său o informație din care rezulta faptul că aceasta se deplasa de la Sankt Petersburg la Vladivostok, având la bord două macarale portuare de tip Liebherr, cu o capacitate de ridicare de 120 de tone fiecare, necesare pentru dezvoltarea infrastructurii, precum și o pereche de trape de la reactoarele nucleare ale spărgătoarelor de gheață construite la Șantierul naval Zvezda.
În urma scufundării navei, se pare că și dezvoltarea infrastructurii portuare ruse din Extremul Orient, cât și crearea flotei de spărgătoare de gheață vor avea de suferit.
Presa de la Moscova vorbește despre un posibil act de sabotaj comis de state ostile Federației Ruse. Jurnaliștii ruși apreciază că, în acest scop, ar fi putut fi folosită o suprafață de atac semi-scufundată sau o dronă fără pilot subacvatică.
Acest lucru ar urma să fie stabilit după ce se va constata dacă explozia care a provocat scufundarea navei a fost una internă sau externă. Este luată în considerare, de asemenea, și versiunea cu suprasarcină și încărcătură dezechilibrată pe vas, care ar fi dus la pierderea stabilității acestuia.
Comentariul autorului: Surse rusești informaseră anterior că nava de marfă uscată Ursa Major face parte din așa-numitul “Expres sirian”, care se îndreaptă spre portul Tartus pentru evacuarea echipamentelor militare din bazele rusești de pe teritoriul Siriei.
Aceasta a intrat în Marea Mediterană pe 22 decembrie, împreună cu un alt cargou al societății Oboronlogistica, respectiv Sparta IV. De asemenea, în aceeași zi, au trecut prin Strâmtoarea Gibraltar și două nave mari de desant ale Flotei ruse de Nord, care aveau ca destinație punctul de asigurare tehnico-materială al Forțelor Navale ruse din portul Tartus. Este vorba despre navele Ivan Gren și Alexander Otrakovsky.
Este posibil ca, în cazul în care Ursa Major era încărcată într-adevăr cu mărfuri pentru Vladivostok, reprezentanții ruși să fi mizat pentru folosirea navei pentru transportul de echipamente din Siria pe ruta de întoarcere din Extremul Orient către Marea Baltică.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News