5,5 miliarde de lire sterline aruncate pe un program militar cu probleme: Vehiculul blindat Ajax rămâne prea zgomotos şi prea lent pentru gustul armatei britanice

DefenseRomania Team |
Data actualizării: | Data publicării:
Vehiculul blindat Ajax. Sursa Foto: General Dynamics UK
Vehiculul blindat Ajax. Sursa Foto: General Dynamics UK

Vehiculul blindat de luptă Ajax, dezvoltat de compania General Dynamics pentru armata britanică, continuă să aibă mari probleme tehnice. Sau, mai exact: probleme vechi au rămas nerezolvate - vehiculul blindat produs de General Dynamics este în continuare prea zgomotos şi prea lent pentru gustul armatei britanice. Acest lucru reiese clar dintr-o declarație a lui Alec Shelbrooke, secretar de stat în Ministerul britanic al Apărării.

Publicitate

DefenseRomania a precizat anul trecut ca unul dintre cele mai importante programele militare de înzestrare - derulat în ultimii ani de Marea Britanie - a ajuns pe masa comisiei parlamentare britanice pentru apărare, nu pentru aprobare, ci pentru a încerca să găsească o rezolvare cu privire la problemele tehnice şi de proiectare ale vehiculelor blindate Ajax, care sunt prea zgomotoase şi prea lente.

Recent, Alec Shelbrooke a venit cu noi precizări: Ministerul britanic al Apărării încearcă în mod constant să rezolve aceste probleme în cadrul discuţiilor sale comune cu reprezentanţii companiei General Dynamics Land Systems UK [GDLS-UK].

Cu toate acestea, Ministerul britanic Apărării va accepta ca vehicule blindat de luptă Ajax să intre în dotarea armatei britanice până când filială britanică a companiei GDLS nu va face ca aceste vehicule militare să funcţioneze în condiţii optime.

În septembrie 2014, Ministerul britanic al Apărării a anunțat o comandă pentru 589 de vehicule blindate noi Scout SV [denumite ulterior „Ajax” – în toate cele şase versiuni ale sale ] de la producătorul american General Dynamics Land System [GDLS] pentru aproape 4,5 miliarde de euro. Era vorba atunci de înlocuirea vehiculelor blindate CVR (T) ale armatei britanice.

Primul vehicule blindat de luptă Ajax ar fi trebuit să fie livrat în 2017. Cu toate acestea, termenul nu a fost îndeplinit, armata britanică primind în cele din urmă 14 vehicule Ajax pentru testare în 2020. Această întârziere a fost cauzată de dificultățile de integrare ale tunului CT40 de 40 mm pe turela vehiculelor blindate de luptă Ajax.

În vara anului trecut, Ministerul britanic al Apărării a declarat că etapa de testare a noi flote de vehicule de luptă pentru infanterie Ajax – pentru care britanicii au alocat  5,5 miliarde de lire – a fost din nou suspendată, ca urmare a îngrijorărilor cu privire la impactul pe care zgomotul produs de aceste vehicule îl are asupra militarilor.

Aproape 590 vehicule blindate Ajax urmau să intre în dotarea armatei britanice, dar acest obiectiv era destinat eşecului. Alec Shelbrooke, secretar de stat în Ministerul britanic al Apărării, a confirmat această informație, spunând că nu pot spune cu exactitate dat la care vehicule de luptă pentru infanterie Ajax vor ajunge toate în dotarea armatei britanice.

Ajax este un vehicul blindat de luptă care trebuie să fie complet digitalizat și să crească capacitatea de luptă a forțelor terestre britanice. În prezent, însă, au fost construite doar 324 de carene ale acestui blindat, doar 143 de vehicule blindate au fost asamblate și finalizate, iar armata britanică a primit doar 26 de unități.

De ani de zile, au fost ratate etape și date țintă în producția de vehicule blindate. Ministerul britanic al Apărării spune că problema zgomotului și a vibrațiilor, dar și impactului acestora asupra sănătății soldaților nu au fost încă rezolvate.

Ajax este un vehicul blindat pe şenile - greutatea standard este de 38 de tone, cu capacitatea de a ajunge la 42 de tone, în funcție de modificări și armament. Ajax este propulsat de un motor MTU Friedrichshafen V8 de 600 kW (800 CP) și transmisie RENK cu 6 viteze HSWL 256B. Viteza maximă pe care o dezvoltă Ajax este de 70 km/h.

Armamentul principal este format dintr-un tun CT40 de 40 mm dezvoltat în comun de BAE Systems și Nexter. De asemenea, pe turelă se află și o mitralieră coaxială L94A1 de 7,62 mm conectată la o staţie de arme telecomandata Kongsberg Protector. Vehiculul este operat de un echipaj format din 3 soldați și va putea transporta încă șapte.

DefenseRomania App

Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News


Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel